Beboer-app 'VIBO – Min bolig'

VIBOs beboer-app ’VIBO – Min bolig’ er et supplement til vores selvbetjening, som vi også kalder Mit VIBO. App’en gør det muligt at tilgå information vedrørende din bolig eller din afdeling – nemt og sikkert.

Du finder derfor mange af de samme informationer som i Mit VIBO, men app'en giver dig adgang på farten med login via Face-ID og mobilvenlig brugerflade – meget nemmere bliver det ikke.

Med 'VIBO – Min bolig' får du:

  • Kontaktoplysninger til ejendomskontor, administration og afdelingsbestyrelse

  • Overblik over økonomien i din bolig - husleje, forbrug m.m.

  • Adgang til breve fra VIBO

  • Adgang til dokumenter vedrørende din afdeling –  vedligeholdelsesreglement, husorden, referater m.m.

  • Alt materiale vedrørende afdelingsmødet – budget, regnskab, forslag m.m.

  • Adgang til dokumenter vedrørende din bolig – f.eks. lejekontrakt og godkendte ansøgninger om husdyrhold.

vibo - min bolig app

Hent app'en 'VIBO – Min bolig'

Beboerapp

Kom nemt og hurtigt i gang med at bruge ’VIBO – Min bolig’

  1. Download app'en 'VIBO – Min bolig' i APP Store / Google Play Butik.

  2. Åbn app'en og log ind med den kode, du har modtaget fra VIBO. Brugernavnet er det samme, som du logger ind på Beboerweb med.
    Har du ikke koden, skal du logge ind på VIBOs Beboerweb med MitID og hente aktiveringskoden. Du finder den ved at klikke på dit navn og vælge 'Kontooplysninger'.

 

Notifikationer – husk at slå dem til!

Det er vigtigt at slå notifikationer til, når du installerer appen. Ellers får du ikke besked, når der er nyt om din bolig i app'en. 
Du kan finde en vejledning til notifikationsindstillinger på iPhone her og på Android-telefoner her.

Spørgsmål og svar om app'en ' VIBO – Min Bolig'

Hvordan logger jeg ind i beboer-app'en 'VIBO – Min bolig'?

1. Hent først app’en ’VIBO – Min bolig’ i APP Store (på iPhone) eller i Google Play Butik (på Android)

2. Sådan logger du ind, når du har åbnet app’en.

Tryk på ’Log ind med aktiveringskode’.

APP Log ind

3. Log ind med dit brugernavn og adgangskode

I de to felter skriver du henholdsvis dit brugernavn og din aktiveringskode.

(Vælg eventuelt at tænde for knappen ”Husk mig”, så gemmer din smartphone dine oplysninger.)

Klik på ’Log ind’.

Når du først har været logget ind, og hvis du har aktiveret Face ID i app’en, kan du blot vælge at logge ind ved at trykke på ’Log ind med Face ID’.

Tast brugernavn og adgangskode

4. Her er forsiden, hvorfra du kan navigere til de forskellige menuer

Du kan trykke på de forskellige menupunkter her på forsiden.

For at se info om dit lejemål skal du trykke på de 3 streger øverst i venstre hjørne, så der åbnes en menu.

Her kan du se navn og lejemålsnummer, ligesom du kan tilgå dine egne kontaktoplysninger ved at trykke på det lille tandhjul til højre for dit navn.

Klik på menu   Klik på tandhjulet   Se dine egne oplysninger om dig og din bolig

5. Dokumenter om din bolig og din afdeling

Trykker du på menuen ’Dokumenter’, finder du dokumenter, der er relevante for:

  • din egen bolig (så som lejekontrakt, husdyrtilladelser m.m.) og for
  • din afdeling (materiale til afdelingsmødet, budgetter, regnskaber m.m.).

Nederst på skærmen kan du vælge, om du vil se alle dokumenter sorteret ud fra dato for upload (seneste først) eller som kategorier.

Afdelingsmøde – materiale, indkaldelse m.m.
Under punkterne ’Materiale til afdelingsmøde’, ’Budget’ og ’Årsregnskab’ finder du det materiale, der skal bruges på det årlige afdelingsmøde.

Find dokumenter

6. Kontakter

Under menuen ’Kontakter’ kan du se din afdelingsbestyrelse samt hvem der er tilknyttet din afdeling i VIBOs administration og på ejendomskontoret.

Se kontakter

7. Økonomi – husleje og vaskeri

Under ’Økonomi’ finder du information om sammensætningen af din husleje, hvad du har betalt tidligere, hvad du har af vaskeriudgifter (hvis I har et fællesvaskeri, der er koblet op elektronisk) og om der er restance på din konto.

Økonomi, husleje og vaskeri

Hvordan aktiverer jeg login med Face ID?

Du aktiverer login med Face-ID ved at trykke på de 3 streger øverst i venstre hjørne i appen og derefter trykke på det lille tandhjul til højre for dit eget navn og lejemålsnummer.

Her kan tænde for knappen "Benyt Face ID til at logge ind".

Hvorfor får jeg ikke notifikationer, når der er nyt i app'en?

For at modtage beskeder i appen, skal din telefon være sat op til at vise notifikationer for appen.

Du kan finde en vejledning til notifikationsindstillinger på iPhone her og på Android-telefoner her.

Hvem kan bruge appen?

Alle beboere i VIBO kan bruge VIBO – Min bolig.

Du skal dog være juridisk lejer for at kunne bruge appen.

Det vil sige, at det kun er den beboer, der står øverst på lejekontrakten, der har adgang.

(Der arbejdes fra vores systemudvikleres side på en løsning, så ægtefæller/medbeboere kan få adgang).

Skal jeg bruge appen?

Nej, det er frivilligt, om du vil bruge appen. Den er et supplement til VIBOs eksisterende selvbetjening, Mit VIBO.

Har du brug for hjælp?

Adgang til Mit VIBO

Har du brug for hjælp til at logge på Mit VIBO for at finde dit brugernavn og din aktiveringskode?

Se vejledning til at logge på Mit VIBO, skriv til VIBO, eller ring på 33 42 00 00.