» Bestyrelsen varetager boligforeningens overordnede ledelse
Læs om organisationsbestyrelsens sammensætning, beslutningskompetance og opgaver
Organisationsbestyrelsen består af 7 medlemmer inkl. formanden og næstformanden. Repræsentantskabet vælger 6 medlemmer, som alle kommer fra en afdelingsbestyrelse og således er politisk valgt. Formand og næstformand vælges særskilt. Her udover er der i organisationsbestyrelsen en medarbejderrepræsentant. Organisationsbestyrelsen har den overordnede ledelse af boligforeningen og dens afdelinger.
Organisationsbestyrelsen er ansvarlig for følgende opgaver:
- Drift
- Udlejning
- Budgetlægning
- Regnskabsaflæggelse
- Lejefastsættelse
- Den daglige administration
Herudover har organisationsbestyrelsen følgende opgaver:
- Hvert år godkender organisationsbestyrelsen årsregnskabet og budgettet for boligforeningen
- organisationsbestyrelsen godkender endvidere årsregnskabet for boligforeningens enkelte afdelinger, efter det er blevet godkendt på et afdelingsmøde
- organisationsbestyrelsen foretager inden regnskabsårets udløb den endelige godkendelse af afdelingernes budgetter for det følgende regnskabsår efter forudgående godkendelse på de ordinære afdelingsmøder